Eile hommikul oli mul idee teha lõunaks kindlalt maapirni, röstitud kujul ja pancettaga. Kuid tuleb välja, et naisterahva meel võib olla kui kevadine ilm (hetk tagasi oli lauspäike ja mul plaan sõnnikut laiali laotada ja kompostihunnik ümber visata, kuid nüüd möllab selline torm, vihm ja tuul, et isegi väliköögi pritsis hetkega täis, mis ei tähenda seda, et laps ei kaifiks paljajalu mudas hüppamist…).

Ühesõnaga koju sõites tuli mulle meelde üks tore Pärnuskäik ja suurepärane õhtusöök Rannahotellis, kui grillitud veisefilee oli hõrgumast hõrgum ja gorgonzola seal peal tahtis jalad suust viia…

Veist mul kodus küll polnud sobivat tükki, kuid selle eest gorgonzolat ja veel mitmeid juuste. Pasta al quattro formaggi on aga mu üks meelepärasemaist kurvatujupeletajatest. See on tõeline nauding juba seda teha, gorgonzola murendamine käte vahel viib viimsegi pahatujuraasu, ja kui hakkab pannilt kergelt või-küüslaugusegust aroomi üles tulema ja oled endale valanud klaasikese ilusat külma veinikest (proovisin eile üht sõprade toodud Mariborski Kleti chardonnay’d, ja üllatavalt hea oli), siis peagi võib tõdeda, et elu taas lill.

Aga pastategu on lihtne. Mulle meeldib neljajuustu pasta tagliatelledega. Alustuseks pasta tuleb keema panna.

Siis pannile lahkelt võid ja sinna sisse hakitud küüslauku (nii 3-4 küünekest), lasta neil hetk rahus olla. Pakk vahukoort (siin 200ml)  kallata pannile,  jälgida, et tuli oleks väikseks keeratud, sinna sisse pisut mascarponet, lasta sel vahukoorega seguneda, lisada gorgonzolatükikesed (mul selline 250 gr tükk oli), asiago ja mozzarella segu viimasena, värsket musta pipart jahvatada veskist peale. Nüüdseks peaks pasta keenud olema (tuleb jälgida, et ilus al dente tuleks, paar minutit enne õiget aega ära kurnata), ja kallata pannile kastme sekka, segada, lasta neil paar hetke koos maitsestuda ja serveerida koheselt. Peale veel pisut piprasegu jahvatada ja kuna mul oli sulnis parmesanitükk poolik, siis sedagi riivisin pisut, niiet tõe huvides tuli mul lausa viiejuustupasta.

Kuid see pasta on nauding (saleda piha hoidjatele tõeline õudusunenägu), kuid see kreemine kaste, mis pärast taldrikusse jääb ja mida mõnuga lõpetuseks saiatükiga kokku noolida…. ehhh…

Pasta al quattro formaggi